Monday, December 8, 2014

Kaedah yang dilaksanakan

    1) Menjalankan kempen “Budi Bahasa”.

  •   Kempen “Senyum Sokmo”
  •   Kempen “Memberi Salam”
Kempen yang kami jalankan adalah dengan memberi ceramah dari kelas ke kelas. Antara isi yang disampaikan dalam ceramah tersebut adalah menggalakkan masyarakat kampus berkomunikasi seiring dengan pengamalan budi bahasa. Melalui kempen ini, serba sedikit usaha yang kami jalankan ini diharap dapat menyemai nilai-nilai murni di dalam diri kita semua.






2) Mengedarkan risalah
 
Selain mengadakan kempen budi bahasa dari kelas ke kelas, kami juga mengedarkan risalah mengenai kempen budi bahasa kepada masyarakat kampus. Tujuan kami mengedarkan risalah-risalah ini adalah untuk mengingatkan masyarakat kampus supaya sentiasa mengamalkan nilai budi bahasa dalam kalangan masyarakat kampus. 



3)   Menjalankan temuramah dengan masyarakat kampus



Bagi mengkaji sejauh mana masyarakat kampus mengamalkan nilai budi bahasa, kumpulan kami telah mengadakan temuramah bersama masyarakat kampus supaya kami dapat mengenal pasti dimanakah kelompongan atau masalah masyarakat kampus dalam mengamalkan nilai budi bahasa. Disertakan dibawah merupakan video sesi temuramah yang telah dijalankan di dua lokasi iaitu di kampus Puncak Alam dan Management & Science University (MSU). Tujuan kami melakukan temuramah di dua lokasi adalah bagi membandingkan cara pemahaman masyarakat kampus mengenai isu ini.






No comments:

Post a Comment