Wednesday, December 10, 2014

RUMUSAN

     Secara keseluruhan kami dapat rumuskan bahawa nilai-nilai murni dan budi bahasa amatlah penting dan haruslah dipupuk dalam diri setiap individu. Generasi baru kini sesungguhnya ketandusan nilai-nilai murni serta sifat berbudi bahasa. Melalui projek ini, kami yakin serba sedikit dapat menyedarkan masyarakat kampus sekeliling kami mengenai kepentingan berbudi bahasa sejajar dengan tajuk projek kami, "Budi Bahasa Cermin Keperibadian Bangsa".
     
     Setiap individu haruslah melengkapkan diri masing-masing dengan budi pekerti serta nilai-nilai murni yang baik agar bangsa kita dapat menjadi contoh dan tauladan kepada bangsa-bangsa lain. Setiap individu adalah aset sesebuah negara, dengan budi pekerti dan perwatakan yang baik ianya dapat menjamin masa depan negara. Masyarakat yang baik dan berbudi bahasa adalah gambaran dan imej negara pada masa akan datang.

     
     Kesimpulannya, usaha ini tidak akan berjaya tanpa kerjasama dari setiap golongan bermula generasi muda sehinggalah generasi tua. Isu berbudi bahasa ini tidak boleh dipandang enteng dan mudah, tetapi ini merupakan agenda terpenting dalam negara sebagaimana yang dinyatakan oleh Perdana Menteri Malaysia. 

No comments:

Post a Comment